Ana Sayfa/Antika
  • Adolf Schreyer’in Avant-Poste Arabe adlı yağlıboya tablosunun 1881’de Goupil & Cie tarafından basılmış heliogravürü (fotogravür) Fine art kağıt üzerine basılan Schreyer heliogravürü, guaj boya kullanılarak elle renklendirilmiştir. 88.5 x 68.5 cm.
    Kondisyon:7/10 Heliogravürde çerçeveye alınması halinde kapanabilecek büyüklükte kesik vardır.
    Provenance: Ş.C. koleksiyonu. ABD’de 1980 başlarında müzayeden alınmıştır.
    Değerlendirme notu: Alman Ressam Adolf Schreyer (9 Temmuz 1828 Frankfurt-am-Main - 29 Temmuz 1899 Kronberg), önce 6. Thurn und Taxis Prensi Maximilian Karl'a Macaristan, Eflak, Rusya ve Türkiye yolculuğunda eşlik etti; daha sonra 1854'te Eflak sınırından Avusturya ordusunu takip etti. 1856'da Mısır ve Suriye'ye, 1861'de Cezayir'e gitti. Schreyer, köylü yaşamının ve savaşların ressamı olarak bilinir. Özellikle mükemmel atları ile dikkat çekicidir. Goupil & Cie hala varlığını sürdüren uluslararası bir müzayede evi ve çağdaş sanat ve koleksiyon şirketidir. Jean-Baptiste Adophe Goupil, tarafından 1850'de kuruldu. Kısa sürede Paris merkezli önde gelen ve güzel sanat eserlerinin baskılarını üreten, satan ve alan bir sanat şirketine dönüştü. Kıta Avrupası'nın başlıca başkentlerinin yanı sıra Londra, New York ve Avustralya'yı da içeren bir şube ve temsilci ağı oluşturdu. 1861’den itibaren önce Vincent VanGogh’un amcası daha sonra da kardeşi Theo ve kendisi şirketin ortağı oldu ve ailenin şirkete ortaklığı 1878’e kadar devam etti. Fotogravür ya da Fransızca adıyla Heliogravür, 19. yy fotoğrafçılığında önemli bir fotoğraf basım tekniğidir. Fotoğrafın zengin ve ayrıntılı tonlarını mükemmel bir biçimde kâğıda aktarabilen, yüksek kaliteli bir fotoğraf basım işlemi olarak 1880’den itibaren orijinal sanat eserlerinin röprodüksiyonu için kullanıldı. 20. yy’da yerini gümüş jelatine bıraktı.
     
  • Adolf Schreyer’in Kabyle adlı yağlıboya tablosunun 1881’de Goupil & Cie tarafından basılmış heliogravürü (fotogravür). Fine art kağıt üzerine basılan Schreyer heliogravürü, guaj boya kullanılarak elle renklendirilmiştir. Kağıt, şaşırtıcı maharetle ağaç şaseye gerilmiştir. 81 x 68.5 cm.
    Kondisyon: 7/10 Heliogravür, 142 yaşındadır. Yıllara bağlı sari kirlenme ve kısmi sararma dışında kondisyonu iyidir.
    ABD’den, 1980 başlarında müzayededen alınmıştır.
    Değerlendirme notu: Alman Ressam Adolf Schreyer (9 Temmuz 1828 Frankfurt-am-Main – 29 Temmuz 1899 Kronberg), önce 6. Thurn und Taxis Prensi Maximilian Karl’a Macaristan, Eflak, Rusya ve Türkiye yolculuğunda eşlik etti; daha sonra 1854’te Eflak sınırından Avusturya ordusunu takip etti. 1856’da Mısır ve Suriye’ye, 1861’de Cezayir’e gitti. Schreyer, köylü yaşamının ve savaşların ressamı olarak bilinir. Özellikle mükemmel atları ile dikkat çekicidir. Goupil & Cie hala varlığını sürdüren uluslararası bir müzayede evi ve çağdaş sanat ve koleksiyon şirketidir. Jean-Baptiste Adophe Goupil, tarafından 1850’de kuruldu. Kısa sürede Paris merkezli önde gelen ve güzel sanat eserlerinin baskılarını üreten, satan ve alan bir sanat şirketine dönüştü. Kıta Avrupası’nın başlıca başkentlerinin yanı sıra Londra, New York ve Avustralya’yı da içeren bir şube ve temsilci ağı oluşturdu. 1861’den itibaren önce Vincent VanGogh’un amcası daha sonra da kardeşi Theo ve kendisi şirketin ortağı oldu ve ailenin şirkete ortaklığı 1878’e kadar devam etti. Fotogravür ya da Fransızca adıyla Heliogravür, 19. yy fotoğrafçılığında önemli bir fotoğraf basım tekniğidir. Fotoğrafın zengin ve ayrıntılı tonlarını mükemmel bir biçimde kâğıda aktarabilen, yüksek kaliteli bir fotoğraf basım işlemi olarak 1880’den itibaren orijinal sanat eserlerinin röprodüksiyonu için kullanıldı. 20. yy’da yerini gümüş jelatine bıraktı.
     
  • Makedonya yapımı, ahşap, uzun saplı, sedef kakmalı ve işlemeli afyon çubukları. 14 x 2,5 ve 18 x 2,5 ölçülerinde.
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: Hiç kullanılmamış.
       
  • Ihlamur ağacından, el oyması, antika baskı kalıpları Sırtlarında tutamakları var. Çiçek ve yaprak desenli. 18 x 13 x 7 cm. 15 x 15 x 6 cm. 20 x 20 x 6 cm. 25,5 x 19 x 5 cm. 17,5 x 17,5 x 5 cm.
    Provenance: S. G. koleksiyonu
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: Anadolu şehirlerinde kumaşa baskı yoluyla desen aktarılması ve renklendirilmesi işlemi 700 yıllık geçmişi olan bir sanattır. Yazmacılık sanatında kullanılan kalıplar genel olarak ıhlamur, gürgen, ahlat ve çam ağaçlarından yapılır. En çok tercih edilen ise özellikle ıhlamur ağacından yapılan kalıplardır. Kalıp ustaları ıhlamur ağacını yumuşak olması nedeni ile kolay oyulması yanında, damar yapısı, densitesi (yoğunluğu), sudan etkilenip deforme olmaması, kuruyup çatlamaması, boyayı emme kabiliyeti, dayanıklılığı ve hafifliği yüzünden tercih eder. Yazmacılar ise baskı kalitesi ve kullanım kolaylığı nedeniyle tercih eder. Ahşap kalıplarda genellikle doğadan ilham alan çiçek ve yaprak desenleri yer almaktadır.
     
  • Ahşap el işçiliği, koleksiyonluk pipo lotu 28 x 10 cm. ve 17 x 6 cm.
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
     
  • Dört panelli paravan. 1930’lardan kalma, panellerin üzerinde elle boyanmış on iki adet deniz altı canlılarının tasvir edildiği resim bulunmaktadır. Amerikan yapımı ve ortadaki menteşe çift hareketlidir. Her panel 197 x 50 x 2.5 cm. Tam açıldığında 200 cm., tam katlandığında 10 cm.
    Kondisyon: 10/10
  • 20+1 tuşlu Alman yapımı, hexagonal Anglo Concertina. Floral süslemeli, tutacakları deri… 20 x 17 cm.
    Kondisyon: 9/10 (ahşap kısmında çizikler var ancak tuşları faal, körüğü sağlam ve çalınabilir durumda.)
    Provenance: F. K koleksiyonu
    Değerlendirme notu: Akordeon gibi körüklü bir müzik cihazıdır. Her iki ucunda da düğmeler bulunur. Bu alete basıldığında, akordeonun aksine, düğmeler körükle aynı yönde hareket eder. Concertina ilk olarak Almanya ve İngiltere’de geliştirildi. Alman versiyonu 1834’te Carl Friedrich Uhlig tarafından, İngiliz versiyonu ise 1829’da Sir Charles Wheatstone tarafından icat edilmiştir. Bu müzik aletinin Almanya ve İngiltere’de eş zamanlı olarak gelişmesi nedeniyle türleri genel olarak Alman, Anglo-Alman ve İngiliz olarak ayrılmıştır. Alman concertina, Anglo veya İngiliz akordeonundan daha büyüktür ve altıgen yerine kare şeklindedir. Anglo concertina, Anglo-Alman olarak da anılır. Temel olarak Alman ve İngiliz akordeonları arasında bir melezdir. Düğme düzenleri genellikle orijinal 20 düğmeli Alman akordeonuyla aynıdır. Alman akordeonunun geliştirilmesinden birkaç yıl sonra, oldukça düşük fiyatı ve kullanım kolaylığı nedeniyle İrlanda, Kuzey Amerika ve İngiltere’de popüler hale gelmiştir. İngiliz concertina ise körük çekilse de itilse de, her düğmenin aynı türde nota üretmesi ile kromatik bir gam çalar ve tekdüzedir. Enstrüman, Alman akordeonundan daha küçüktür ve genellikle altıgendir.
     
  • Dünyanın en önemli tasarımcılarından Anne Nilsson'ın Orrefors firması için tasarladığı 1990’lı yıllarda üretilmiş el boyaması paylaço (clown) flüt şampanya kadehleri. 1992'de tasarlanmış ve 1999'a dek üretimi sürmüştür. İsveç Cam Sanatının eşsiz örneklerindendir. Orijinal etiket ve oyulmuş imza taşımaktadır. Y: 18,7 x Ç: 5,2 cm.
    Provenance: M. B.
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: 1952 doğumlu Anne Nilsson, Stockholm’de Sanat, El Sanatları ve Tasarım Üniversitesi’nde (Konstfack) cam ve seramik üzerine eğitim aldıktan sonra Kaliforniya’da çalışmalarına devam etti. 1982-1999 arasında Orrefors için çalıştı. İsveç’in uluslararası tasarım ödüllerine sahip ünlü cam sanatçılarından birisidir. Orrefors firması 1726 yılında demir eşya üretimi yapmak amacıyla kuruldu. Orrenas Gölü’ne akan bir nehirin kenarına kurulduğu için “Orre şelalesi” anlamına gelen Orrefors adını aldı. 19. yüzyıl sonlarına doğru ormancılık ve ona bağlı olarak gelişen cam üretimine geçiş yaptı. Orrefors cam fabrikası 1910 yılında kuruldu. Kısa sürede, “herkes için tasarım” sloganında ifadesini bulan İsveç dekorasyon endüstrisinin bir parçası haline geldi ve İsveç’e özgü yepyeni bir stil oluşturdu. Orrefors için çalışan cam sanatçıları ve firmanın yüksek üretim standartları, kısa sürede dünya çapında tanınmasını sağladı. Yüzyılı aşkın süredir cam ustalığı ile tasarımı mükemmel bir biçimde birleştiren, hem sanat eseri olarak eşsiz hem de ticari açıdan başarılı cam objeler üretti. Clown (Palyaço) serisi Anne Nilsson tarafından 1992 yılında tasarlandı. En önemli özelliği her bir parçanın farklı desenler taşıması ve parlak renkleridir. Desenler, çizgiler, çubuklar, noktalar ve dairelerden oluşmaktadır. Piyasaya sürülmesinden çok kısa süre sonra bir tasarım klasiği haline gelmiştir. Tamamı Anne Nilsson tarafından Orrefors için tasarlanmıştır ve elle boyanmıştır.
     
  • Auguste Moreau imzalı, Eros heykeli. Elinde yayıyla bir sonraki hedefini arayan kanatlı bir aşk tanrısını tasvir eder. Tabanında A. Moreau imzası ve bir plaket bulunmaktadır. Plakette "L'Art Bronze - Qualite France" yazılıdır. Bronz bir kaide üzerine yerleştirilmiştir. 29 x 9 cm.
    Kondisyon: 10/10
    Provenance: G. B. koleksiyonu
    Değerlendirme notu: Auguste Moreau (1834 – 1917), Dijon'da doğmuş bir Fransız heykeltıraştır. Heykeltıraş ve ressam Jean-Baptiste Moreau'nun üçüncü ve en küçük oğlu olan Auguste, ağabeyleri Hippolyte ve Mathurin ile birlikte heykel çalışmaları yapmaya başladı. Auguste Moreau, 1861'den 1913'e kadar düzenli olarak sergilere katıldı. Bronz heykellerinin konularını genellikle mitolojiden, pastoral veya alegorik sahnelerden seçti.
     
  • Pirinç, barok, şömine saati. Zarif işlemeler, el yapımı, arka kapakta üzüm salkımları ile çevrelenmiş çift başlı kartal (bizans kartalı) oyması. Kadranda zarif çiçek işlemeleri ve Goldbühl markası yer alıyor. Alman yapımı, 1950'li yıllar. 46 x 26 x 8
    Kondisyon: 10/10
    Provenance:
    Değerlendirme notu: Sıradışı ve koleksiyonluk vintage saat tam çalışır durumda. "Goldbühl", 1949'da kurulan ve 1976'da iflas nedeniyle kapanan saatin yapımcı firması Fichter KG'nin bulunduğu Villingen'deki bir tepenin adıdır. Fichter KG bu tepenin ismini kendi ticari markası olarak belirlemiştir.
     
  • İstiklal Marşı bugüne kadar Sülüs / Cel-i Sülüs nizamında ilk defa hattat Bekir Er tarafından yazıldı. Altı ayda tamamlanan eser dev boyutlarıyla dikkat çekiyor. Tezhip sanatının en güzel örneklerinden birini oluşturan ay yıldız motifleri ile Esma'ül Hüsna'ya atfen 99 selçuklu yıldızında 22 ayar altın kullanıldı. Eserin temel vasıfları şöyledir: Hattat: Bekir Er Tezhip: Füsun Er, Gülten Aslantaş, Serap Ekizler Sönmez Yazı türü: Sülüs / Cel'i Sülüs Ebat: 225 x 150 cm. (Çerçeveli, 248x173 cm.) Tarih: Hicri 1439 (2018) Sülüs nizamındaki İstiklal Marşı, el yapımı, asitsiz, yumurtayla aharlanmış ve elle boyanmış özel kağıda yazıldı.  Çerçeve ve camı da özel imalatla elde edildi.
    Provenance: Bekir Er
    Kondisyon: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: Hattatlar, yazacakları ibareyi uzun denemelerden sonra uygun yazı çeşitleriyle en güzel terkip haline getirmeyi varlık sebepleri olarak görüyor. Harflerin baş, gövde veya uzantılarının satır çizgisi üstünde yahut altında yer alması kaidelerle belirleniyor. Buna “hattın satıra oturtulması” deniliyor. Satır nizamında zaruret dolayısıyla harflerin birkaçı esas yerine göre daha üste veya alta alınırsa bu uygulama istif niteliğiyle değerlendirilmiyor. Sülüs veya celî sülüsle istif hazırlanırken bina inşaatında temelden yukarıya doğru katların yükselişi gibi harf ve harf gruplarının da âdeta kat üstüne kat bindirilerek tertiplenmesine dikkat ediliyor. Sülüs ve celîsinde istif yapabilme melekesini kazanmak ayrı bir kabiliyet gerektirir. Bu sebeple sülüs ve bilhassa celî sülüsle uğraşanlar için ayrı bir ihtisas konusu olan istif celî sülüsün tamamlayıcısı olarak bu sanatın öğreniminde son merhaledir. Hattat Bekir Er, İstiklal Marşı hattıyla "son merhale" olarak adlandırılan seviyede çıtayı yükseltmiş görünüyor.
     
  • Les Fonderies Bruxelloises Haren Chic markalı odun veya kömür sobası, İmalat tarihi 1930 öncesi olarak tarihlenmiştir. Döküm üzerine emaye kaplama. 58 x 51 x 34 cm.
    Kondisyon: İyi (7/10), kullanıma elverişli...
  • Collignon tarzı katlanabilir çift koltuk - sandalye. Masif ceviz. ABD menşeili. Döşemeleri yenilenmiş. 92 x 46 cm.
    Kondisyon: 10/10
    Değerlendirme notu: Değerlendirme notu: Collignon Sandalye - Koltuk Fabrikası, Nicholas Collignon tarafından 1857 yılında ABD- New Jersey'de kuruldu. Fabrika yönetimi 19. yüzyıl sonuna kadar aile içinde el değiştirdi. Ancak imalat 1904 yılındaki büyük yangında fabrikanın yanmasıyla son buldu. Müzayedye sunduğumuz Collignon çift koltuk ABD'den getirildiği halde imalat tarihi bilinmemektedir.  
  • Columbia no: 9 ses kutusu ile tip 124A Columbia Viva Tonal Grafonola. İç kornanın önünde ses düzeyini ayarlayan panjurlu kapaklar. Maun kabin ve altta plak saklama bölmesi. 100 x 51 x 46 cm.
    Kondisyon: 8/10
    Değerlendirme notu: Columbia Grafonola, Columbia Graphophone Company tarafından üretilen 20. yüzyılın başlarındaki Amerikan fonograf markasıdır. 1907'de tanıtılan Grafonolalar, aynı şirketin harici kornalı Disk Grafofonlarına dahili korna alternatifleridir. 1925'in sonlarına kadar, tüm plak çalarlar sesi tamamen mekanik yollarla yeniden üretiyorlardı ve iğnenin ve diyaframın titreşimlerini dinleyicilere verimli bir şekilde duyurmak için "yükseltici" kornaya güveniyorlardı. 1906'da Columbia'nın ezeli rakibi Victor Talking Machine Company, kornanın ve diğer donanımların mekanik bir cihazdan ziyade kaliteli mobilyalara benzeyecek şekilde yapılmış bir kabin içine gizlendiği bir model serisini tanıttı. Yeni stile "Victrola" adını verdiler. Kısa sürede çok popüler ve başarılı modeli benimseyen Columbia, bir kaç yıl sonra Grafonola'yı tanıttı. Columbia'nın Grafonola'sı da kısa sürede harici korna modellerinden daha fazla satmaya başladılar. Hemen hemen tüm diğer eski plak çalarlar gibi, tüm Grafonola'lar, kullanıcının bir veya iki plak çalmadan önce bir kolla kurması gereken bir yaylı motorla çalıştırılıyordu. American Columbia Grafonola, şirketin İngiliz girişimci Luis Sterling tarafından satın alındığı 1923 yılına kadar ABD'de de üretilmeye devam etti. Bu model, şirketin Luis Sterling'e satıldıktan sonraki dönemine aittir ve İngiltere yapımıdır. Grafonolalar sadece taş plak olarak ifade edilen 78'lik plakları çalarlar.
     
  • Ortasında derin oyma, siyaha boyanmış güneş figürü, dört yanında çiçek oymaları olan, alt ve üstünde 20. yüzyıl başına tarihlenebilen, el oyması ahşap kapı. 156 x 95 cm.
    Provenance: S. G. koleksiyonu
    Kondisyon: 8/10
     
  • Maun ağacından yapılmış bir taban üzerinde, vitrinli Eczane terazisi. Fransa'da üretilmiş. Pirinç levha üzerinde L. Cruet a Paris ifadesi yer alıyor. Bütünüyle pirinç olan terazinin altında bir çekmece bulunmaktadır. Ağırlıkları eksiksiz. 36 x 22 x 38 cm.
    Kondisyon: 8/10 (Tavaların iç yüzünde, metalin yaşına bağlı aşınma)
    Değerlendirme notu: Tabanda tartım setini saklamak için bir çekmece bulunur. Bu hassas eşya 19. yüzyılda Fransa'da yapılmıştır ve oldukça iyi durumdadır. Terazi tüm orijinal bileşenlerini korumaktadır. Terazi, ürünleri hazırlamak için eksiksiz bir tartım setine sahiptir.
     
  • İmzasız, bronz-pirinç döküm heykel grubu. 29 x 20 x 20 cm. 26 x 26 x 13 cm. boyutlarında mermer bir tabanın üzerine oturmaktadır.
    Kondisyon: 10/10
    Değerlendirme notu: Dirce, Yunan mitolojisinde Lycus’un karısı ve Zeus tarafından hamile bırakılan Antiope’nin teyzesidir. Utanç içindeki Antiope, Sicyon Kralı Epopeus’a kaçmıştır ancak Lycus tarafından zorla geri getirilirken, yolda bir mağarada gizlice ikiz çocuk doğurur. Antiope’den nefret eden Dirce, Lycus Antiope’yi ona teslim ettiğinde, Antiope yeniden kaçana kadar ona zalimce davranır. Euripides’in “Antiope” adlı oyununda, Antiope kaçarak Amphion ve Zethus’un doğduğu mağaraya geri gelir. Başlangıçta annelerini içeri almayı reddeden ikizler, Dirce gelip Antiope’yi bulduğunda ve onu öldürmelerini emrettiğinde, kendilerini büyüten çoban tarafından Antiope’nin anneleri olduğuna ikna edilirler ve annelerine zalimce davranan, Dirce’yi bir boğanın boynuzlarına bağlayarak öldürürler. Dirce Masalı olarak da bilinen “Farnese Boğası” adlı bu heykel grubu, 1545 yılında Caracalla Hamamı’nda yapılan kazılar sonucunda bulundu ve hemen ardından Farnese Sarayı’na taşındı. 1550’lerde Michelangelo’nun önerisiyle restore edilen eser çeşme olarak sarayın avlusuna yerleştirildi. Bu örnekte olduğu üzere 19. yüzyıldan beri farklı dökümhanelerde, farklı boyutlarda yeniden yeniden üretildi.
     
  • G. Marconi marka,  model 566 radyo ve plakçalar. 1936 İngiliz üretimi ahşap kasa radyo ve plak çalar. Kondisyonu mükemmel ve koleksiyonluktur. 78 × 78 × 51 cm. Radyo ve plak çalar orjinal parçalarla aslına uygun olarak restore edilmiştir, FM ilavesi olmuştur ve çalışır durumdadır.
    Kondisyon: 10/10
    Değerlendirme notu: Marconi, "Kablosuz Telgraf ve Sinyal Şirketi", kablosuz telgrafın mucidi Guglielmo Marconi'nin İngiltere'de kablosuz telgraf patenti almasının ardından 20 Temmuz 1897'de kuruldu. Şirket, 1898 yılında Londra'nın kuzeydoğusundaki Chelmsford'daki Hall Street'te dünyanın ilk radyo fabrikasını açtı ve radyo ve televizyon alanında, 1904'te diyot vakum tüpü (Fleming), 1907'de ilk transatlantik radyo yayını, yüksek frekansa ayarlanmış yayın, British Broadcasting Company'nin kurulması (BBC), Kısa Dalga yayını, radar, Televizyon yayını gibi en önemli ilerlemelerin bazılarına imza attı.
     
  • 2. Dünya Savaşı döneminden Alman yapımı, sivillerin kullanımı için üretilmiş filtreli gaz maskesi. Yapım yılı: 1933-1945 RL 1-39/87 kutunun üstüne damgalanmıştır. Yüz parçası Drägerwerk, Heinrich & Bernhardt Dräger, Lübeck tarafından yapılmıştır Gaz maskesi ve filtresi yeni durumda İç ve dış orjinal ambalajı içinde
    Kondisyon: Çok iyi (9/10)
    Değerlendirme notu: 3. Reich dönemi, Nazi Almanyasına, başka bir deyişle Almanya’nın 1933 ile 1945 yılları arasında, Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi (NSDAP) idaresi altında, tek parti rejimine dayalı yönetim sisteminde “Führer” unvanlı hükûmetin ve devlet başkanı olarak Adolf Hitler’in egemenlik sürdüğü döneme verilen isimdir. Alman tarihi içerisinde “Reich”ların üçüncüsüdür; bundan dolayı Üçüncü Reich ismiyle de nitelendirilir. 3. Reich döneminin son yılları aynı zamanda II. Dünya Savaşına denk gelmektedir. II. Dünya Savaşı süresince kimyasal silahların kullanılması olasılığına karşı hem askeri olarak hem de siviller tarafından kullanılmak üzere gaz maskeleri üretildi. Ancak her iki tarafın da elinde büyük miktarda kimyasal gaz bulundurmasına rağmen, kullanmayı tercih etmedikleri düşünülmektedir. Bu gaz maskesi sivil kullanım için, kadınların yüz ölçülerine göre üretilmiştir.
     
  • Meşe taban üzerine oturtulmuş ve meşe kapaklı, şaryolu, QWERTY klavyeli, yuvarlak siyah tuşlu daktilo. Hammond Daktilo Şirketi tarafından ABD'de, 1900 yılında üretilmiştir. No: 2 olarak adlandırılır ve kendisinden önceki modellerden klavyenin alt tarafında yer alan uzun boşluk tuşuyla farklılaşır. 36 x 35 x 18 cm.
    Kondisyon: 8/10 (faal)
    Provenance: Ercüment Ulay koleksiyonu
    Değerlendirme notu: Hammond No. 2 Daktilo 1893'de James Bartlett Hammond tarafından geliştirildi. Müzayedeye sunduğumuz daktilo No:2'nin 1900 yılında üretilen son versiyonudur ve 1893'te geliştirilen modele boşluk çubuğunun eklenmesiyle bilinir. Daktilonun öncülerinden biri olarak kabul edilen ve öğretmen, gazeteci ve mucit olan James Bartlett Hammond, 1880 yılında The Hammond Typewriter Company'yi kurdu ve şirket, daktilo üretiminin yanı sıra daktilo ile kullanılmak üzere tasarlanmış masalar da üretti. Hammond daktilolar önce sadece Hammond'a özgü olan  kavisli klavye ile üretildi. Fakat daha sonra kavisli klavye yerini aşamalı olarak  standart  klavyeye terketti. Rakiplerinden farklı olarak Hammond No. 2 daktilo, daktilonun farklı yazı tiplerini kullanmasına olanak tanıyan değiştirilebilir bir şaryoya sahiptir: geleneksel tip, el yazısı tipi, Latin alfabesi olmayan alfabeler veya matematiksel semboller. Zira oldukça ilginç bir öyküsü olan ilk Osmanlıca daktilo da Hammond şirketi tarafından üretilmiştir. Bu öyküyü okumak için: https://www.milliyet.com.tr/yerel-haberler/mersin/ilk-osmanlica-daktilonun-filmleri-aratmayan-oykusu-12151945
     
  • Denizatı biçiminde üç ayak üzerinde duran, haznesi hindistan cevizinden yapılmış, gövdesi stilize yaprak bezemeleri ile süslü, gövdesi yapraklara uyumlu desenlenmiş, akik taşları ile süslenmiş nargile Osmanlı dönemi saray nargilelerinin reprodüksiyonu. Y: 53,5 x Ç: 25 cm.
    Kondisyon: Çok iyi (9/10)
    Değerlendirme notu: Kahramanmaraşlı bakırcı ustası Cemil Sarılmış tarafından yapılmıştır. Osmanlı madeni el sanatlarının nadide örneklerindendir.
  • Dört ayaklı bir kaide üzerine oturan, Kütahya çinili bir haznesi bulunan, gövdesi hilaller ile süslenmiş kahve köz ocağı. Y. 52 x Ç.18 cm.
    Kondisyon: Çok iyi (9/10)
    Değerlendirme notu: Osmanlı madeni el sanatı ürünlerini mükemmel bir işçilikle yeniden canlandıran Kahramanmaraşlı Cemil Sarılmış’ın bir diğer eseri. Cemil Sarılmış, ne yazık ki 2020'de vefat etmiştir.
     
  • Ahşap, derin oyma çiçek ve yaprak desenleri ile süslenmiş, kündekari dönem kapısı. Osmanlı, 173 x 90 cm.
    Kondisyon: (8/10)
    Kündekari kelimesinin kökeni Osmanlıcadan gelmektedir. Kavramak ve anlamak anlamına gelir. Süsleme sanatı olan kündekari, küçük boyutlu geometrik parçaların birbirine geçmesiyle yapılan süsleme tekniğidir. Kündekari yapımı, beşgen, sekizgen, yıldız gibi geometrik şekillerde kesilmiş küçük ahşap parçaların herhangi bir yapıştırıcı veya vida kullanılmadan basitçe iç içe geçirilmesiyle yapılır ve bunun sonucunda düzgün yüzeyler elde edilir. Kündekari sayesinde ahşap levhalarda nem ve ısı değişiminden kaynaklanan eğilme, bükülme ve çarpılmaların önüne geçilir.
  • Topkapı Sarayı’nda mevcutlu kuş kafesinin reprodüksiyonu… Kahramanmaraşlı bakır sanatçısı / ustası Cemil Sarılmış (1959-2020) tarafından imal edilmiştir. El yapımı, Y. 106 x Ç. 52 cm.
    Kondisyonu: Çok iyi (10/10)
    Değerlendirme notu: Osmanlı madeni el sanatı ürünlerinin reprodüksiyonları ne yazık ki giderek daha nadir hale geliyor. Müzayedeye sunduğumuz eser, Cemil Sarılmış’ın mükemmel işçiliğiyle göz dolduruyor.
     
  • El oyması ve kabartma çiçek ve üzüm desenleri ile bezeli, 19. yüzyıl ahşap kapı. 158 x 88 cm.
    Provenance: S. G. koleksiyonu
    Kondisyon: (8/10)
     
  • Lületaşından, el işçiliği, üç parça pipo. Pirinç standlarıyla birlikte müzayedeye sunuluyor.
    • "Alaattin" figürlü el yapımı pipo, 16 x 5,5 cm.
    • Blok lületaşından el oyması, gözyaşı modeli işlemeli pipo, 16 x 4 cm.
    • Blok lületaşından el oyması, alışılmadık formda, şık ve sade pipo, 19 x 4 cm.
  • Son derece nadir iki miğfer. Miğferlerden ilki kahverengi kamuflajı itibariyle istisnai vasıftadır. Mum kaplı hafif kanvas benzeri bir malzemeden üretilen koruyucu örtü, keten tohumu yağıyla kaplanmıştır. İkinci Dünya Savaşı şartlarında kimyasal saldırılardan korunmak üzere 1942’de Gault Ontario’da konuşlu Aristo firması tarafından üretilmiştir. Koruyucunun iç kısmında Aristo ve 1942 ibareleri yer almaktadır. Lotun ikinci miğferi, İkinci Dünya Savaşı sırasında İngiltere ve Amerikan silahlı kuvvetleri tarafından Uzak Asya, Japonya ve Hindistan’da kullanılan bez kamuflajlı miğferlerdir. Her iki miğfer de armalı ve inisiyalli olup “Pattern 1944” ya da “kaplumbağa” adıyla anılan tasarımlardır. Pattern 1944, 1915 yılında John L. Brodie tarafından tasarlanan şarapnel miğferinin ileri versiyonudur. “Tommy / Doughboy miğferi” olarak da bilinir. Çap: 28,5 cm.
    Kondisyon: 10/10, 10/10
     
  • 19. yüzyıl sonu, müzik kutusu mekanizmalı, alarm fonksiyonlu masa saati. El oyması ceviz kasa, sırlı pirinç çerçeve, pirinç süslemeler, porselen kadran. Saat ustası L. Alexandre tarafından Fransa'da imal edilmiştir. Arka kapağında Fransızca kullanım kılavuzu ve garanti şartları yer alıyor. 45 x 25 x 12 cm.
    Kondisyon: 9/10
    Provenance: V. A. koleksiyonu
    Değerlendirme notu: Müzayedeye sunduğumuz antika saatin arka kapağında "Horlogerie de Besançon" ibaresi yer alıyor. Besançon Fransa'nın doğusunda bulunan bir şehirdir. Besançon, Cenevreli Laurent Mégevand'ın 18. yüzyıl sonlarında şehire yerleşerek saat fabrikası kurmasıyla saat teknolojisinin merkezi haline geldi. 19. yüzyıl ortalarına gelindiğinde Fransız saatlerinin yüzde 99'u bu fabrikada üretiliyordu. İşgücünün kalitesi ve olağanüstü saatlerin üretimi , Besançon şehrini Fransız saatçiliğin başkenti haline getirdi. Yine arka kapakta, saatin müzik kutusu mekanizmasının çaldığı iki şarkının ismi bulunmaktadır: "Partons mon amour" ve" Elle pensait a autre chause"
     
  • 1990’lı yıllarda Almanya’ya ihracat için Türkiye’de üretilmiş, hiç açılmamış, 70 cl extra quality özel rakı. İçimi yumuşak. %45 alkol oranı. Üretici; tet AŞ.
    Kondisyon:10/10
     
  • Fransız Sevres tarzı el boyaması porselen vazo.
    Quentin imzalı. Bir yanında doğal bir manzara diğer tarafında bir çifti tasvir eden dekorasyona sahip kobalt gövde. Altın işlemeli metal bağlar. 19. yüzyıl sonu. 64 cm. (kapaklı)
    Kondisyon: 9/10
    Değerlendirme notu: 1739 sonlarında ve 1740 başlarında Sevr Porselen Fabrikası Vincennes Kraliyet Şatosu’nda açıldı. On altı yıl sonra 1756’da fabrika Paris’in dışındaki Sèvres köyüne ve XV. Louis’nin Versailles Sarayı yakınına taşındı. Avrupa’nın önde gelen porselen üreticisi oldu. Şirket mali zorluklarla karşılaştığında, Kral, hisselerisatın aldı ve şirketin tek sahibi oldu. Fabrika, Fransız Devrimi’nin ardından kamulaştırılıncaya kadar kraliyet ailesinde kaldı. 19. yüzyılın ilk yarısında üretilen objelerin çeşitlilik ve dekorasyon açısından çok zengindi. Sevr fabrikası doksan iki yeni vazo tasarımı üretti. Fabrika bugün hala üretime devam ediyor. Ayrıca Sevr kasabasında belirli sayıda özel atölye kuruldu ve Sevr tasarımlarını üreterek, bu prestijli isimden  yasal olarak faydalanabildi.
     
  • Tiche marka, "Fonderia Bronzi Artisci Italia (FBAI) mod. dep. art 2593" mühürlü , porselen, beş kollu, capodimonte işçilikli, el boyaması floral bezemesi ve 24 karat altın kaplama pirinç aksamı ile yüksek kondisyonda avize. El işçilikli, İtalyan. Genişliği 60 cm, zincirsiz yüksekliği 65 cm. 1989 başlarında İtalya'dan ithal olup, 30 yıl yerinde tutulmuştur.
    Kondisyon: (8/10) İnce, küçük çiçek bezemesinde gözle görülemeyen küçük bir atığı mevcut.
    Değerlendirme notu: 30 yılı aşkın sürede dikkatle muhafaza edilmiş olmasını kayıtlamak gerekiyor.
     
  • Tiche marka, Galleti (sanatçı) imzalı, el yapımı porselen küçük heykelcikleri, capodimonte işçilikli, el boyaması floral bezemesi ve 24 karat altın kaplama pirinç aksamı ile yüksek kondisyonda abajur çifti. Porselen kısmın yüksekliği, 40 cm., kaideyle birlikte 45 cm. Şapkalı halde abajurun yüksekliği 68 cm. 1989 başlarında İtalya’dan ithal olup, 30 yıl yerinde tutulmuştur
    Kondisyon: (8/10)
    Değerlendirme notu: Uzun yıllar içinde dikkatle muhafaza edilmiş olması kayıt altına alınmalıdır.
    • Sevres vazo çifti,  Paris ‘te Louvre Müzesi ile Concorde meydanı arasında inşa edilmiş  Chateau des Tuileries’in (sarayının) özel damgasını taşıyor. Diğer bir deyişle vazoların bizatihi Tuileries Sarayı için yapıldığı anlaşılıyor.
    • Bugün “Tuileries Bahçeleri” adıyla bildiğimiz saray, 1871 Devrimi’nde yandı. Vazoların da 1871 yılı öncesi yapılmış olduğu düşünülüyor.
    • Chateau des Tuileries damgalı Sevres çift vazo, 150 yıldır Yanyalı Rendazade Aslan Efendi’nin aile terekesinde tutuluyordu. Rendazade Aslan Efendi, Cumhuriyetin kurucu isimlerinden Abdülhalik Renda’nın (1881-1957) babası oluyor.
    • Sanatçı Bertin imzalı - polikrom boyamalı - kadın figürleri dikkat çekiyor.
    • Vazolar el boyaması olup bronz giydirilmişdir.
    • Çift vazonun yüksekliği 30 cm.
    • Kabartmalı, floral desenleri altın izlenimi vermekle birlikte yaldızlı pirinçtir
    • Vazoların kapak ve tabanlarında “L’S” damgası yeralıyor.
    • Kapakların içlerindeki “L’S” markasına uranyum kırmızısı renginde “Chateau des Tuleries” damgası eşlik ediyor.
    ------------------------------------------------------------ Chateau des Tuileries damgasını kim bastı? Kapakların iç kısmındaki “Chateau des Tuileries” damgası vazoların konvansiyonel “Sevres” porseleni olmadığını belirliyor. Ağırlık kazanan görüş, vazoların Gustavus Adolphus Stulz  isimli Fransız sanatkarın atölyesinden çıkmış olabileceği yönünde. Strasbourg’daki Ecole des Arts Decoratifs ve Sevres porselen boyama fabrikasında eğitim alan Stulz’un minyatürleri halen Paris ve Londra’nın belli müzelerinde sergilenmektedir. Stulz ismine Tuileries Sarayının porselen işlerinde sıkça rastlanmaktadır
  • Waterman Serenite dolma kalemi, dengeli çizgisi, kıvrımlarının uyumu, tasarımı, masif gümüş yüzüğü ve lüks kaplamalarıyla benzersiz teknik özelliklere sahiptir. Siyah değerli reçine, som gümüş. Uç malzemesi: 18 Karat, 18 K 750 - Waterman-Paris. 14,30 x 1,40 cm Orijinal kutusunda, belge ve sertifikaları tam. 2x8 (siyah ve mavi) yedek kartuş mevcut. Gümüş menteşeli klips ve özel geçmeli kapak. 2008 koleksiyonundan. (Başlık gövdenin arka kısmın tam yerleştirilebilir)
    Değerlendirme notu: Waterman, 1883'ten beri Paris'te faaliyet gösteren lüks kalem üreticisi olarak dünya çapında tanınıyor. Her  kalem elle monte edilmektedir. Kuruluşundan bu yana çıkarttığı her koleksiyon Paris kültürünün özelliklerini yansıtır.
  • Smart Set, Williams Electronic Games Inc. tarafından 1969’da üretildi. Model: 363 Limited... Üretilen 4500 makineden birisi. Norm Clark tarafından tasarlandı ve Christian Marche tarafından resimlendi. . Elektro - mekanik, tropikal temalı, 4 oyunculu tilt (pinball) makinesi. Ön panelde yer alan plakalar (kullanım kılavuzu - mode d'emploi ve jeton bilgileri içeren plakalar) Fransızca. 178 x 135 x 77 cm.
    Kondisyon: 9/10
    Değerlendirme notu: Tilt makineleri, bir topun özel olarak tasarlanmış bir masaya fırlatıldığı, burada çeşitli engellerden sektiği, yolda veya durduğunda puan kazandığı bir oyun ailesidir. Topun içinde durması halinde puan kazandıran oyuklar veya cepler vardır. Günümüzde tilt, en yaygın olarak, topun tilt makinesi olarak bilinen özel olarak tasarlanmış bir kabine ateşlendiği, tasarımına bağlı olarak çeşitli ışıklara, tamponlara, rampalara ve diğer hedeflere çarptığı bir oyundur. Oyunun amacı genel olarak top düşmeden önce bu hedefleri vurarak ve paletlerle çeşitli atışlar yaparak mümkün olduğu kadar çok puan toplamaktır. Tarihsel olarak en büyük tilt makinesi üreticileri arasında Bally Manufacturing, Gottlieb, Williams Electronics ve Stern Pinball bulunmaktadır. Tilt makinelerinin tarihi, tilt makinesinin tanımına bağlı olarak değişir, örneğin: Steven L. Kent gibi bazı araştırmacılar, tarihin 1930'larda Gottlieb'in Baffle Ball'u ve Raymond Maloney'nin Ballyhoo'sunun büyük miktarlarda üretilmesiyle başladığını iddia etmektedir. Tilt tarihçisi Roger Sharpe, kökeninin Montague Redgrave'in yaylı piston ve oyun alanı zilleri (1871) patentlerinde yattığını ileri sürer. Richard M. Bueschel'in yazdığı tilt oyunları tarihi ise, bowling oyunlarının masa versiyonlarının icat edildiği 1500'lü yıllara kadar uzanır. Ancak 1930'larda elektrifikasyonun dahil olmasıyla bildiğimiz tilt makineleri tasarımı olanaklı hale gelmiştir. Los Angeles, California'daki Pacific Amusements, 1933'te topu oyun alanının ortasındaki bir bonus delikten dışarı itmek için elektrikle çalışan bir iticiye sahip olan Contact'ı üretti. Contact'ın tasarımcısı Harry Williams, daha sonra 1944'te kendi şirketi Williams Manufacturing'i kurdu. Diğer üreticiler de benzer özelliklerle hızla aynı yolu izledi. 1930’ların başında çoğu Chicago, Illinois'de olmak üzere yaklaşık 150 şirket tilt makinesi üretiyordu. Chicago o zamandan beri tilt üretiminin merkezi oldu. Rekabet güçlüydü ve 1934'e gelindiğinde geriye yalnızca 14 şirket kaldı. İkinci Dünya Savaşı sırasında, jetonla çalışan oyunların tüm büyük üreticileri, tilt makinesi üretimini durdurdu. Williams gibi bazıları, operatörlerden eski oyunları satın aldı ve onları yenileyerek vatansever temalı hale getirdi. Savaşın sonunda, tilt makineleri yeni bir altın çağını yaşadı. Eğim algılama mekanizması ve ücretsiz oyunlarla (tekrar oynatma) ödüllendirilme gibi iyileştirmeler ortaya çıktı. 1947'de tanıtılan Gottlieb's Humpty Dumpty ile topu daha uzun süre oyunda tutmak için oyuncu kontrollü paletler tilt makinelerine eklendi. Tilt makinelerinin bir şans oyunu mu dolayısıyla kumar mı yoksa bir beceri oyunu mu olduğu hep tartışma konusu oldu. 1940'ların başından 1976'ya kadar tilt makineleri New York’ta yasaklandı. New York belediye başkanı Fiorello La Guardia, tilt makinelerinin okul öğrencilerinin harçlıklarını çaldığını iddia ederek bu yasağı savundu. La Guardia, şehir genelinde büyük baskınlarla binlerce makineyi topladı ve polisle birlikte makinelerin imhasına nezaret etti. İmha edilen makinelerin kalıntıları nehre atıldı. Yasak, Roger Sharpe'ın Nisan 1976'da Manhattan'daki bir mahkeme salonunda, heyetin önünde tam olarak neyi nasıl yapacağını anlatarak tilt oynaması ve bunun bir şans oyunu değil beceri oyunu olduğunu ifade etmesiyle sona erdi. (Sharpe yıllar sonra yaptığı bir açıklamada, kendisinin tilt oynama konusunda üst düzey beceriye sahip olduğunu belirtse de mahkeme salonundaki atışının tamamen şans eseri olduğunu kabul edecekti.) Bu tartışma çerçevesinde ABD’nin pek çok eyaletinde yasaklar gündeme geldi ve mahkeme kararları ile bu yasaklar iptal edildi. En son yasak iptali 2016 yılında gerçekleşti. Williams Manufacturing, 1943'te Stanford mezunu bir mühendis olan Harry E. Williams tarafından kuruldu. Williams başlangıçta tilt makineleri üreticisiydi. 1964 yılında Williams, müzik kutusu üreticisi Seeburg Corp. tarafından satın alındı ​​ve Williams Elektronik Üretim Bölümü olarak yeniden düzenlendi. 1973 yılında şirket, Pong klonu Paddle Ball ile jetonla çalışan atari video oyunu pazarına daldı ve sonunda Defender ve Robotron: 2084 dahil olmak üzere bir dizi video oyunu klasiği yarattı. 1974 yılında Williams Electronics, Inc. Seeburg'un yüzde yüz iştiraki olup, adı 1977'de Xcor International olarak değiştirildi. Williams Electronics, 1981'de bağımsız bir şirket olarak kuruldu. 25 Ekim 1999'da tilt bölümünü kapattı. 2013 yılında WMS, Scientific Games'in bir yan kuruluşu haline geldi. 2016 yılında WMS, Scientific Games ile birleştirildi ve 2022'de Light & Wonder adını aldı. Norm Clark (1912-2009) Moulin Rouge, Blast off/Apollo, Spanish Eyes, Travel Time, Fantastic, OXO, StratoFlite ve diğerleri gibi oyunların tasarımcısı. 1962'den 1977'ye kadar 65 oyun tasarladı.  1954'ten 1975'e kadar Williams'ta, ardından 1975'ten 1985'e kadar Bally'de tilt bölümünün başkanı olarak çalıştı. Christian Marche (1935-2008), Fransız sanatçı, teknik ressam ve ressam. 1960'lı ve 1970'li yıllarda 150'den fazla tilt makinesi resimledi. Cezayir'deki askerlik hizmetinin ardından 1964'te Chicago'ya taşındı ve Advertising Posters’de grafik tasarımcı olarak işe girdi. Bu şirkette birçok Williams, Bally ve Chicago Coin tilt makinesini (ama çoğunlukla Williams'ı) resimledi. 1970'lerin sonunda, tekrar Fransa'ya döndü ve kendini kübist tarzda resim yapmaya adadı.
     

Title

Go to Top